torsdag 21. februar 2013

INTERVJU, DAG 1


I går intervjuet i noen elever fra Nordahl Grieg Videregående skole, og spurte dem om hva de syntes om åpningsdagen av fremtidskonferansen 2013.



Hva syns du om framtidskonferansen så langt?
Det er mange av elevene som ikke syntes at foredragene var så veldig spennende. 
Noen syns det var kjedelig, andre syntes det var greit og noen syntes det var spennende.



"Generelt er interessant, og det er mange spennende foredrag. Samtidig er det ikke alltid foredragsholderne er så interessante å høre på, så da blir det fort kjedelig. Men det er flere av foredragene i dag som har vært både interessante og morsomme!"

"Siden jeg var mye sitting i skoletorget, fikk jeg veldig vondt i rumpen, men foredragene var grei å høre på."

"At den tilbyr mye interessant, lærer fornuftige ting fra nye perspektiver som jeg syns er en veldig bra opplevelse å få på skolen og at mye av fremtidskonferansen har vært gøy så langt" 


Hvilke foredrag likte du best?
Det er ingen tvil om hvem elevene likte best denne dagen. Alle vi spurte hadde det samme svaret, Ole Hamre. 

"Han klarte å få alle interesserte,han hadde humoren og med litt tull med mikrofonen ble det ekstra morsomt og klumsete. Det var action på scenen, og alle lo flere ganger!


Hva håper du å få ut av denne konferansen i løp av disse dagne?

De fleste ønsker å lære noe nytt, slik at disse dagene ikke blir bortkastet.

"Lære noe interessant, eller fornuftig som vi kan ta med oss videre i livet. Det kan være enten kunnskap eller en ferdighet og litt underholdning"

"Jeg vet ikke helt hva jeg vil få ut av denne konferansen, men jeg er jo "MK-fotograf" så jeg håper å få tatt noen kule og spennende bilder fra konferansen."

Hvilke workshop er du på, og hva syntes du om den?

"Jeg er på Designe for eldreomsorg. Lederne er flinke og de holder deg aktiv, sånn at man ikke skal kjede seg!"

"Jeg er på "Dokumentar-workshopen". Jeg fotograferer workshops, foredrag og annet spennende som skjer på skolen. Synes det er veldig kjekt at de tilpasser en workshop for oss på media også, slik at vi får øvd oss på både foto og video."
- 
-          "Det var kult måten de viste oss å se sosiale nettverket vår på en tydelig måte. Også fikk vi en god del informasjon om hvordan bedrifter kan utnytte vår personlige opplysninger for deres fordel"
-          
-         





Bildene er tatt av "MK- elever"


1 kommentar:

  1. Flott, dere. Artig å lese hva de andre elevene mener. Godt jobbet!

    SvarSlett